Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z napięciem w radiu.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z napięciem w radiu.

    Zamieszczone przez Marx
    a nie mozna na przeglad wziasc swojego oleju?
    Pewnie na takie dictum wyjmą jakiś załącznik do specyfikacji do załacznika do wyciągu z cennika i jego aktualizacji dotyczący nowelizacji warunków szczególnych przeglądów, mówiący że:

    - przegląd kosztuje 360,75, jednakże w przypadku dostarczenia oleju własnego przez klienta pobierana jest dodtakowa opłata 359,99.
    Po dostarczeniu oleju własnego gwarancja na samochód nie obejmuje silnika, a w szczególności elemnentów bezpośrednio związanych ze smarowaniem olejem i mających kontakt z takimi elemntami
    .

    [ Dodano: Sob 03 Paź, 09 17:20 ]
    Zamieszczone przez Marx
    a nie mozna na przeglad wziasc swojego oleju?
    Pewnie by i można, ale ja przed przeglądem nie przypuszczałem ani nie dopuszczałem takiej myśli, że serwis ©kody może mnie tak chcieć orżnąć.

    Jeśli 115pln na Allegro przyjąć za 100%,
    to 250pln u KPI Retail stanowi ponad 217%, czyli 117% narzutu.


    Po prostu bym nie podejrzewał, że firma, której zaufałem kupując ich produkt (Octavie) będzie chciała to tak perfidnie wykorzystać. I obojętnie czym tu jest KPI - samą ©kodą, Volkswagenem czy tylko dilerem/przedstawicielem - w sposób zasaniczy rzutuje to na wizerunek firmy/marki, i podważa jej wiarygodność, a u mnie budzi niechęć i wstręt.

  • #2
    Problem z napięciem w radiu.

    Od początku, kiedy kupiłem octę zaobserwowałem dziwne działanie mojego radia.
    Kiedy stoję spokojnie przy włączonym radiu nic sie nie dzieję... natomiast jaja zaczynają się gdy ruszę z miejsca i jadę skodziną :!: poniewaz zaczyna mi "migać" radio, a czasem nawet się sam wyłaczy i ponownie włączy , jakieś wahania w napięciu :?: podkreślam że jak sie zatrzymam w miejscu radio znów zaczyna pracować normalnie :|
    Czy może ktoś miał ten problem nie koniecznie w Skodzinie?

    Komentarz


    • #3
      Może masz gdzieś zwarcie na przewodzie zasilajacym radio albo gdzieś nie styka i w czasie jazdy od drgań płaczenie raz się włancza raz rozłancza. Musisz przejrzeć przewody zasilajace radio
      Teraz xenony by krzynol

      Komentarz


      • #4
        Sprawdz polaczenia na wtyczce ISO, a szczegolnie mase.

        Podobny efekt, ale niekoniecznie moze robic gdzies zwarcie plusa glosnikowego do masy.
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          Drgania nie są temu winne kostkę już wcześniej sprawdzałem i wygląda że wszystkie kable dobrze trzymają, a zwarcie raczej nie może mieć miejsca więc dalej nie wiem co go boli :cry: kurde no! Dziwna sprawa: stoi- wszystko gra, jadę- zaczyna się popis migającego podświetlenia radia, słabego odbioru radia, no i czasami czary, które objawiają sie tym że radio na ułamek sekundy traci całkowicie napięcie :?

          Komentarz


          • #6
            Podepnij je do innego auta i zobacz co się będzie działo, być może zaoszczędzisz sobie szukania błędu we własnej instalacji ,bo niewykluczone że błąd tkwi w radiu.

            Komentarz


            • #7
              Kurde nie mam innego radia, ani ineego samochodu :evil: ale zaobserwowałem dziwna rzecz :shock:
              Otóż większe obroty nie powodują problemu. Same wbicie biega na sprzegle jeszcze przed ruszaniem też nie. Dopiero pierwsze objawy (tzn. podświetlenie radia jest przyciemnione), następuje gdy puszczam delikatnie sprzęgło :shock: (nie trzeba nawet ruszać się z miejsca, wystarczy, że maskę trochę postawi) a podczas jazdy to juz masakra :!:

              Komentarz


              • #8
                No dobrze - rozpoczynamy wróżenie z fusów :lol:
                Wyciągnij radio z komory i delikatnie popukaj w jego obudowę symulując drgania podczas jazdy.Jeżeli nie będzie mrugać to odpal silnik rusz samochodem trzymając radio w rękach(najlepiej obcych) i zobacz czy zaczyna mrugać.
                Jeżeli nic się nie zmieni , to odepnij złącze głośnikowe ISO i powtórz test.

                Rozumiem iż od początku nic nie było robione np. z przekładką deski rozdzielczej ,tudzieź z dopinaniem do instalacji dziwnych wynalazków(dodatkowych kontrolek ,przekażnikow, wskaźnikow itp)
                Sprawdzisz-napisz.

                Komentarz


                • #9
                  To co napisałeś to już zrobiłem wcześniej, ale nie próbowałem bez kostki ISO, która jest odpowiedzialna za nagłośnienie aż mnie to zaciekawiło kurde, szkoda że to nie było to bo przynajmniej by mi zawęziło to poszukiwania.
                  Ale przeprowadziłem jeszcze inne doświadczenie :
                  Zaobserwowałem że radio mi mruga(raz podświetlenie świeci jaśniej raz ciemniej[taka dyskoteka 8)]). Ale dzisiaj zauważyłem że częstotliwość tego mrugania jest zależna od przędkości samochodu :shock: To znaczy jak ruszam samochodem to mruganie ma mniejszą częstotliwość, jak już jadę coraz szybciej to i częstotliwość wzrasta. Zauważyłem to dopiero jak sie zatrzymałem, ponieważ przestało mi to radio mrugać i podświetlenie świeciło ciemniej tak więc potoczyłem się samochodem o dosłownie 10-15cm i świeciło znowu jasno, kolejne 10-15cm znowu ciemniej itd. itd. :shock:
                  Idę jescze sprawdzic czy przy wyłączonym zapłonie jak zjadę sobie z górki to takie coś też będzie miało miejsce :?:

                  [ Dodano: Wto 04 Lis, 08 18:06 ]
                  Zaczyna mi mrugać jak jest zapłon włączony. przy wyłączonym silniku i zapłonie nie mruga :|

                  Komentarz


                  • #10
                    Nie odpowiedziałeś na pytanie co się dzieje po wypięciu kostki od głośników (możesz ją wypiąć -nic się nie stanie jeżeli radio ma osobne kostki ISO od głośników i zasilania)oraz czy było coś grzebane w instalacji elektrycznej,zwłaszcza w okolicach deski rozdzielczej.
                    Jeżeli możesz to napisz jakie kolory kabli wchodzą w jakie miejsca w kostce zasilającej radio.Jakiej firmy jest to radio?
                    Zaobserwuj czy po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki radio natychmiast się wyłącza.

                    Komentarz


                    • #11
                      Nie odpowiedziałeś na pytanie co się dzieje po wypięciu kostki od głośników
                      To co napisałeś to już zrobiłem wcześniej, ale nie próbowałem bez kostki ISO, która jest odpowiedzialna za nagłośnienie aż mnie to zaciekawiło kurde, szkoda że to nie było to bo przynajmniej by mi zawęziło to poszukiwania(cytuje tu fragment swojej wypowiedzi z ostatniego mojego postu)- czy to nie jest jednoznaczne że próbowałem?

                      czy było coś grzebane w instalacji elektrycznej,zwłaszcza w okolicach deski rozdzielczej.
                      Nic nie było przeze mnie grzebane

                      Zaobserwuj czy po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki radio natychmiast się wyłącza.
                      Tak, ale to chyba normalne w octach?

                      Jakiej firmy jest to radio?
                      Blaupunkt

                      Jeżeli możesz to napisz jakie kolory kabli wchodzą w jakie miejsca w kostce zasilającej radio.
                      Napiszę jak sprawdzę

                      [ Dodano: Sro 05 Lis, 08 16:14 ]
                      Przewody w kostce ISO (tej od zasilania)
                      Patrząc od tyłu radia
                      Górny szereg od lewej strony
                      -biało-niebieski
                      -bez przewodu
                      -bez przewodu
                      -biało-czerwony
                      Dolny szereg od lewej
                      -bez przewodu
                      -żółto-czerwony
                      -szaro-niebieski
                      -brązowy

                      Komentarz


                      • #12
                        Bilon Wygląda to mi na kiepską masę w kostce ISO(przewód brązowy)lub słaby styk
                        S86 w stacyjce.
                        Weź kawałek przewodu i podłącz go jednym końcem gdzieś do masy auta a drugi koniec wsadź dość głęboko do kostki gdzie wchodzi przewód brązowy.
                        Z Twojego opisu przewodów wygląda że separatora antenowego nie ma.
                        Być może przy kiepskiej masie radio pobiera ją częściowo z anteny i objawy są podobne.
                        Z reguły kończy się to śmiercią stopnia wejściowego odbiornika.
                        Dla całkowitego sprawdzenia wyjmij kabel antenowy z radia i zobacz czy się coś zmieni.
                        Na odległość ciężko coś wywróżyć.

                        W kwestii wyjaśnienia pytania o to czy radio wyłącza się po wyjęciu kluczyka
                        Zamieszczone przez bilon
                        Tak, ale to chyba normalne w octach?
                        Otóż bardzo często przerabiano ten układ odcinając kabel czerwono żółty mostkując zostawione po nim złącze z kablem biało czerwonym co dawało możliwość pracy odbiornika po wyjęciu kluczyka.(oczywiście dołączano też do niego zasilanie separatora antenowego który podpięty był poprzednio do czerwono żółtego).Robiono to w serwisach na prośbę użytkownika.
                        Zresztą najbardziej dziwną rzeczą jest iż Blaupunkt zaleca w instrukcji podłączenia radia inny układ przewodów niż to co zrobiła fabrycznie skoda(jak będziesz chciał to ci prześlę).Przy zmianie odbiornika na inny okazywało się iż nie zapamiętują one stacji radiowych po wyłączeniu i ponownym włączeniu.
                        Odpisz na priv bo wszystkich zanudzimy
                        .

                        Pozdrowienia shico.

                        Komentarz


                        • #13
                          Ok na razie dzieki (za zaangażowanie) z góry klikam na "pomógł" mimo, iz jeszcze nie rozwiazałem problemu. Do sprawdzenia dam sie w sobotę

                          Komentarz


                          • #14
                            Witam.

                            Widzę żeś człek słabej wiary!
                            Staram Ci się pomóc, nie dla zdobywania punktów bo nie są mi do niczego potrzebne.Jeżeli tak to zrozumiałeś to "sorry" ale nie ten adres :evil:
                            Wracając do radia- domniemuję iż masz jeden z odbiorników wykazanych na przesłanym schemacie(w tym okresie rocznikowym skoda takie właśnie montowała),bo niestety nie dopisałeś który jest to typ Blaupunkta.
                            Staram się pisać przy opisie sposobu ustalania usterki w taki sposób żeby było zrozumiałe dla osoby która posiada nawet niewielką wiedzę na temat elektryki samochodowej, specjalnie nie opisując zależności które występują w systemie elektrycznym.Jest to droga dłuższa ale bezpieczniejsza,ale jak widzę trochę nudna -następnym razem będzie łatwiej. :lol:
                            Bilon normalnie ustalanie takiej usterki elektronikowi wyposażonemu w miernik graficzny zabiera około 20min! Gdybyśmy bliżej mieszkali pewnie temat byłby rozwiązany.
                            Opiszę Ci co ja bym zrobił na Twoim miejscu:
                            1.Podpiąłbym Vaga i zobaczyłbym czy nie wyrzuci błędów instalacji elektr.(do zrobienia na spocie).Jeżeli nie wykazał to pkt 2
                            2 Podłączyłbym radio za pomocą innej kostki ISO do niezależnego zasilania sprawdzając w ten sposób czy nie jest to wina samego odbiornika.(wypięcie zasilania powoduje konieczność wpisania kodu przy odbiornikach kodowanych , po ponownym podłączeniu zasilania)Jeżeli OK to pkt3
                            3 Podłączamy odbiornik do fabrycznej kostki ISO tylko zasilającej i sprawdzamy czy OK.(bez anteny) Jeśli nie to pkt 4
                            4.Podłączamy dodatkową masę(równoległą) do przewodu brązowego w kostce zasilającej ISO (pin 8)Jeśli nie OK to pkt 5
                            5 Wypinamy z kostki kabel żółto czerwony (pin 4 -napięcie 12v po przekręceniu stacyjki)
                            i podpinamy w to miejsce 12v przewodem z bezpiecznikiem 10A np bezposrednio z akumulatora .Jeśli nie OK to pkt 6
                            6. wypinamy kabel czerwono biały(pin 7- ciągłe niewyłączane 12 v) i w jego miejsce podłączamy 12v z akumulatora.Jeśli nie OK to pkt7
                            7 Wpinamy ponownie wyjęte przewody pin 4 oraz pin7
                            8. wypinamy kabel szaro niebieski(pin 6 podświetlenie odbiornika) podłączając jednocześniew jego miejsce 12v.
                            Przy wykonywaniu powyższych czynności radio powinno w jakimś punkcie zacząć zachowywać się normalnie.
                            Jeśli jest to pkt 3 oznacza uszkodzenie anteny lub jej wzmacniacza lub też separatora antenowego(w pierwszych wersjach nie było separatora antenowego- kabel zasilający wzmacniacz był ciągnięty osobno . W wersji z separatorem antenowym zasilanie separatora pobierane było z kabla zółto czerwonego (pin4) lub czerwono białego (pin7). Spotkałem się z oboma połączeniami.
                            Jeśli to pkt 4 sprawdzamy miejsce połączenia kabla brązowego z masą auta lub też sprawdzamy czy nie ma on przerwy.
                            Jeśli to pkt 5 to sprawdzamy połączenie przewodów 86s za tablicą przyrządów ,oraz sprawność samego styku 86s w kostce stacyjki dojeżdżając aż do bezpieczników.
                            Jeśli to pkt 6 Sprawdzamy sprawność kabla aż do bezpieczników.
                            Jeśli to pkt 8 to sprawdzamy połączenie tego przewodu z pkt 58b +12v znajdującym się za tablicą .

                            Oczywiście wszystkie te rozłączenia i połączenia dokonujemy za pomocą przejściowej zasilającej kostki ISO do której przypinamy lub odpinamy przewody,żeby nie niszczyć kostki fabrycznej. Oczywiście przed każdą naprawą sprawdzamy odpowiedzialne bezpieczniki!!!
                            Wrzucam to jednak na ogólne forum - może ktoś znajdzie jakieś niedomówienie(razem łatwiej)Załączam schemat o który prosiłeś.
                            Nie zrób zwarcia W razie pytań na priv. Miłej lektury. :diabelski_usmiech

                            Z pozdrowieniami shico.
                            Załączone pliki

                            Komentarz


                            • #15
                              A może warto zacząć od sprawdzenia ładowania?

                              bilon, masz możliwość podpięcia miernika bezpośrednio do klem aku, i w czasie jazdy, gdy problemy z radiem zaczynają się pojawiać, obserwować napięcie na klemach? Oczywiście, potrzebny Ci będzie jakiś w miarę długi przewód dwużyłowy, bo raczej firmowe kabelki od miernika nie stykną :-)

                              Mało to prawdopodobne, ale łatwe do sprawdzenia, więc chyba od tego warto zacząć. Stawiam jednak na problem z masą - pkt 4 instrukcji shico.
                              Staram się pisać poprawnie po polsku.

                              Komentarz


                              • #16
                                Słuszna uwaga ale to nie to, ponieważ problem by już miał miejsce po samym włączeniu silnika. Problem dopiero występuje podczas ruchu-każde pełne zatoczenie koła to ileś tam mignięć tego podświetlenia.
                                Jak rozwiąże problem to napiszę jaka to była przyczyna

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez salvado
                                  A może warto zacząć od sprawdzenia ładowania?
                                  popieram , mialem kiedys coś takiego jak padł mi regulator napiecia tyle ze objawy pojaiwaly się gdy obrotka pokazywala ponad 3k obrotow

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    bilon, bierzesz oczywiście pod uwagę fakt, że napięcie na klemach jest różne w zależności od obrotów silnika?

                                    Ad absurdum (ale może nie do końca): może padł regulator napięcia i jest ono ZA_WYSOKIE? Nie wiem, co na to wszystkie inne odbiorniki prądu w aucie, ale ZTCW, to i w "szafie", i w komputerku pokładowym znadują się zintegrowane z tymi urządzeniami regulatory napęcia, które mają chronić elektrykę/elektronikę przed skutkami padu regulatora w alternatorze.


                                    Eeeeee .... sam w to nie wierzę .... :-)
                                    Staram się pisać poprawnie po polsku.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Bilon na szybko dzisiaj zerknąłem w schemat pinów Twojego radia ,którego typ podałeś w mailu.
                                      NIC NIE RÓB W INSTALACJI !!!!
                                      Myślę że nie jest to oryginalny odbiornik który był kupiony z tym samochodem.
                                      Napisz czy wykorzystywane jest górne 20 pinowe złącze.
                                      Dzisiaj nad tym nie posiedzę bo jestem po nieprzespanych dwóch dobach,ale myślę iż coś poradzimy.

                                      11.11.2008 przejrzałem dziś chyba ze trzydzieści schematów Blaupunkta ale na razie
                                      nie znalazłem schematu montażowego Twojego odbiornika(jakiś tajny)
                                      Wiem iż montowany był fabrycznie w chevrolecie Aveo.Mam już rozpiskę podłączenia ale muszę się upewnić co do sterowania podświetleniem radia.Wiem na razie tyle ,że jak odłączysz przewód niebiesko biały (pin 1 koska zasilająca ISO)to radio powinno grać normalnie bez wyłączania się,natomiast podświetlenie może nie działać(trzeba to sprawdzić).Jest to odbiornik w którym blaupunkt dziwnie zapina mod podświetlenia.
                                      Jeszcze nad tym siedzę.

                                      [ Dodano: Czw 13 Lis, 08 19:01 ]
                                      Bilon wykonaj następujące czynności :
                                      1. odłącz z kostki zasilającej iso przewód biało niebieski (pin 1) zaizoluj go dobrze i przyczep gdzieś taśmą izolacyjną do wiązki przewodów.(Pozostanie niewykorzystany)
                                      2.odłącz z kostki zasil.ISO przewód szaro-niebieski(pin6) i wprowadź go do kostki (pin1) w miejsce odłączonego przewodu biało niebieskiego.
                                      Powinno być wszystko OK.
                                      Kostka daje się rozbierać więc nie trzeba ciąć przewodów(wychodzi przewód ze stykiem)
                                      Przekładane przewody oznacz gdzie były w kostce przed zmianami, bo trzeba będzie do tego powrócić przy próbie zmiany radia na inne.
                                      Powodzenia .
                                      shico.

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X